Αρτηριακή Πίεση: 6 συμβουλές για να τη μειώσης

H αυξημένη αρτηριακή πίεση αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές νόσους, εγκεφαλικά επεισόδια και νεφρολογικές παθήσεις. Παρόλα αυτά είναι μια πάθηση που συχνά δεν αντιλαμβανόμαστε και μάλιστα μπορεί να παραμένει αδιάγνωστη για μεγάλο χρονικό διάστημα, αφού συχνά δεν υπάρχουν ξεκάθαρα συμπτώματα. Είναι λοιπόν σημαντικό να ελέγχουμε τακτικά την αρτηριακή μας πίεση.

Διάβασε στη συνέχεια 6 συμβουλές για να μειώσεις την αρτηριακή σου πίεση:

  1. Τακτική σωματική δραστηριότητα. Δοκίμασε να έχεις καθημερινά μια μέτρια προς έντονη σωματική δραστηριότητα. Προσπάθησε να συγκεντρώσεις τουλάχιστον 150 λεπτά σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα.
  2. Διατήρησε φυσιολογικό βάρος. Πολλές φορές το μόνο που χρειάζεσαι για να μειώσεις την αρτηριακή σου πίεση είναι να χάσεις μερικά κιλά.
  3. Ακολούθησε μία ισορροπημένη διατροφή. Ακολούθησε μία ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, όπως η Μεσογειακή Διατροφή. Επέλεξε τροφές από όλες τις διατροφικές ομάδες, χωρίς να αποκλείεις κάποιο. Τέλος, πρόσεξε το μέγεθος των μερίδων σου.
  4. Μείωσε το αλάτι. Απόφυγε την προσθήκη αλατιού κατά την παρασκευή και το σερβίρισμα του φαγητού. Προτίμησε μπαχαρικά και βότανα για να δώσεις γεύση και ένταση στο γεύμα σου. Προσπάθησε να μειώσεις τα επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν πολύ αλάτι καθώς και αυτά που αποτελούν κρυφές πηγές αλατιού πχ τα αναψυκτικά.
  5. Μην το παρακάνεις με το αλκοόλ. Προσπάθησε να έχεις μια λελογισμένη κατανάλωση αλκοόλ, εντός των προτεινόμενων συστάσεων, δηλαδή έως 1 πότο/ημέρα για τις γυναίκες και έως 2 ποτά/ημέρα για τους άνδρες.
  6. Μην ξεχνάς τα φάρμακα σου. Είναι πιθανό να χρειαστείς να λάβεις κάποιο φάρμακο ή συνδυασμό φαρμάκων ώστε να ρυθμιστεί η αρτηριακή σου πίεση. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να παραλείπεις ή να σταματήσεις τη φαρμακευτική σου αγωγή χωρίς πρώτα να συμβουλευτείς τον γιατρό σου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *