Πώς να τρως υγιεινά όταν δεν έχεις χρόνο!

Πώς να τρως υγιεινά όταν δεν έχεις χρόνο!

Πήρες τη μεγάλη απόφαση! Θα ξεκινήσεις επιτέλους διατροφή! Οργανώθηκες! Ψώνισες τα λαχανικά και τα φρούτα σου, διάβασες όλες τις οδηγίες που σου έδωσα, ψαχούλεψες τις πιο υγιεινές συνταγές!

Αλλά..κάτι έγινε! Η μέρα στο γραφείο ήταν απίστευτα μεγάλη, ο μικρός αρρώστησε, δε σταμάτησες ούτε 5 λεπτά να τρέχεις από τη ώρα που ξύπνησες. Όποιος και να είναι ο λόγος, η ζωή συχνά δε σου αφήνει ούτε την ενέργεια αλλά ούτε και τον χρόνο για να προετοιμάσεις τα γεύματα σου. Έτσι αναγκάστηκες να φας  μια τυρόπιτα ή πίτσα και τώρα νιώθεις φουσκωμένος/ή και απογοητευμένος/ή.

Έχεις δίκιο να ανησυχείς! Μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία, αυξάνει τα επίπεδα της χοληστερόλης, την αρτηριακή πίεση και όλα αυτά μαζί τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Παρόλα αυτά δε χρειάζεται να απογοητεύεσαι! Υπάρχουν τρόποι να τρως σωστά χωρίς να σπαταλάς πολύτιμο χρόνο μαγειρεύοντας ή ψωνίζοντας. Επίσης μπορείς να τρως σωστά ακόμα και όταν είσαι στο τρέξιμο. Έλα να δούμε πώς:

Υγιεινές επιλογές στο εστιατόριο:

Πλέον αρκετά εστιατόρια προσφέρουν πιο ελαφριές και προσεγμένες επιλογές. Κάνε μια γρήγορη αναζήτηση στα online μενού των εστιατορίων και διάλεξε το μαγαζί που παρέχει τη σωστότερη επιλογή για σένα.

Πριν παραγγείλεις, θυμήσου να :

  • Παράγγειλε μια μικρή σαλάτα ή μια σουπίτσα ως ορεκτικό! είναι θρεπτικά και σούπερ χορταστικά. Το να ξεκινήσεις έτσι το γεύμα σου θα σε βοηθήσει να χορτάσεις πιο εύκολα και τελικά να καταναλώσεις λιγότερες θερμίδες.
  • Προτίμησε ένα γεύμα με βάση τα λαχανικά, ή το βραστό/ψητό κοτόπουλο ή ψάρι
  • Κάνε τη λιγότερο λιπαρή επιλογή. Για παράδειγμα, αντί να παραγγείλεις γύρο χοιρινό διάλεξε ψητό κοτόπουλο. Επίσης, πρόσεξε, δε χρειάζεται να το παρακάνεις με τις σως.
  • Ζήτα να σου αντικαταστήσουν τις συνοδευτικές πατάτες ή τον πουρέ με σαλάτα.
  • Κράτα τη μερίδα σου! Συχνά οι μερίδες εστιατορίων είναι πολύ μεγάλες. Δες αν υπάρχουν διαθέσιμες στον κατάλογο οι μισές μερίδες ή αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, βάλε το φαγητό σου σε ένα πιάτο, όσο αντιστοιχεί στη μερίδα σου και το υπόλοιπο μπορείς να το φας για βραδινό!
  • Αν έχεις όρεξη για γλυκό διάλεξε ένα γλυκό φρούτο πχ ανανά ή ένα σορμπέτ.

Fast Food: κάνε την πιο σοφή επιλογή

Το να τρως απ’εξω, δεν είναι ανάγκη να σημαίνει πάντα λιπαρό σουβλάκι και υπεραλατισμένες πατάτες. Πλέον, υπάρχουν πολλά ταχυφαγεία που προσφέρουν μια τεράστια ποικιλία επιλογών ώστε να βρεις την υγιεινή επιλογή που σου ταιριάζει. Για παράδειγμα σε ένα μαγαζί με σάντουιτς διάλεξε το ψωμί ολικής άλεσης, ζήτα επιπλέον λαχανικά και απέφυγε τη μαγιονέζα. Επιπλέον, σίγουρα θα βρεις μια δροσερή σαλάτα να συνοδέψεις την επιλογή σου. Επίσης, μαγαζιά  που σου δίνουν τη δυνατότητα να φτιάξεις τη δική σου σαλάτα προσθέτοντας τα λαχανικά που σου αρέσουν, ψητό κρέας, αυγά, ομελέτα, τόνο κτλ αποτελούν σίγουρα επιλογή που δε χάνει ποτέ.

Αν όμως περνάς από ένα πιο κλασικό μαγαζί τότε έχε στο νου σου τις παρακάτω συμβουλές.

  • Απόφυγε τα τηγανιτά πχ πατάτες, κρεμμύδια, κοτόπουλο κτλ
  • Ένα σάντουιτς με στήθος κοτόπουλο περιέχει λιγότερα κορεσμένα λιπαρά από ένα μπέργκερ.
  • Παράγγειλε την μικρή μερίδα. Επίσης μερικές φορές το να παραγγείλεις το παιδικό μενού από το αγαπημένο σου fast food θα σου επιτρέψει να γευθείς μεν αυτό που λιγουρεύτηκες αλλά με λιγότερες θερμίδες.
  • Απέφυγε βαριές σος και dressings.
  • Άσε τα αναψυκτικά με ζάχαρη ή το αλκοόλ, προτίμησε νερό, τσάι χωρίς ζάχαρη ή ακόμα και γάλα χαμηλό σε λιπαρά.

Προγραμματισμός!

Φυσικά αν σε παίρνει ο χρόνος ένα καλο-μαγειρεμένο γεύμα από αγνά υλικά είναι ότι καλύτερο μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου και την υγεία σου. Μερικές συμβουλές για να τα καταφέρεις:

  • Προτίμησε τα βραστά λαχανικά. Βράσε μια μεγάλη ποσότητα και αποθήκευσε τα στο ψυγείο. Έτσι θα έχεις έτοιμη τη σαλάτα για αρκετές μέρες.
  • Βράσε μερικά αυγά και έχετε τα στο ψυγείο σου! Μια σαλάτα με 1-2 αυγά βραστά και λίγο τυρί μπορεί να είναι ένα ελαφρύ μεσημεριανό ή βραδινό ή το ενδιάμεσο γεύμα που θα ημερέψει την πείνα σου μέχρι να μαγειρέψεις το κυρίως γεύμα σου.

Ατμομάγειρας! Θα σου λύσει τα χέρια και θα με θυμηθείς! Σε λιγότερη από μισή ώρα έχεις έτοιμα μαγειρεμένα από λαχανικά έως κρέας, ψάρι και λαχανικά με έναν από τους πιο υγιεινούς τρόπους μαγειρικής.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *