Aυγά, είναι υγιεινά; πόσα μπορώ να τρώω;

Είναι τα αυγά υγιεινά; Και πόσα μπορώ να τρώω την ημέρα;

Είναι δυο ερωτήσεις που βρίσκονται συνεχώς στο επίκεντρο και αποτελούν πεδίο διαμάχης στην ερευνητική κοινότητα. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν αρκετές παρανοήσεις και θολά σημεία σχετικά με την κατανάλωση αυγών. Αλλά η ερευνητική κοινότητα του Australian Heart Assosiation δίνει έγκυρες απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά.

1
. Αυξάνουν τα αυγά τη χοληστερόλη του αίματος;

Η χοληστερόλη που προέρχεται από τη διατροφή έχει ελάχιστη επίδραση στην χοληστερόλη του αίματος, με εξαίρεση περιπτώσεις ατόμων που πάσχουν από κάποιο τύπο οικογενούς υπερχοληστερολαιμίας. Έτσι λοιπόν, από τα συνολικά ερευνητικά δεδομένα προκύπτει ότι τα αυγά έχουν μια πολύ μικρή επίδραση στον κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο, σε υγιή πληθυσμό. Για το λόγο αυτό προτείνεται η κατανάλωση έως 7 αυγών την εβδομάδα σε άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη 2 ή έχουν υψηλή χοληστερόλη ενώ δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός για το γενικό πληθυσμό.

  1. Κρόκος vs Ασπράδι.

Αν δεν τρως το αυγό ολόκληρο τότε χάνεις μερικά πολύ σημαντικά και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Ο κρόκος περιέχει τις λιποδιαλυτές βιταμίνες Α, D και E, καθώς και χολίνη, καροτενοειδή αλλά και ποιοτική πρωτεΐνη. Ένα ολόκληρο αυγό περιέχει και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα!

  1. Το χρώμα του κρόκου και το περιεχόμενο του σε θρεπτικά συστατικά.

Πολλοί πιστεύουν ότι το χρώμα του κρόκου αποτυπώνει την περιεκτικότητα του σε θρεπτικά συστατικά. Η αλήθεια είναι ότι κατά ένα μεγάλο βαθμό είναι αποτέλεσμα της διατροφής της κότας. Συγκεκριμένα, το χρώμα μπορεί να έχει έντονο πορτοκαλί χρόνο όταν η διατροφή της κότας περιλαμβάνει χορτάρι ή μικρά έντομα, έντονο κίτρινο αν περιλαμβάνει χορτάρι και δημητριακά και απαλό κίτρινο αν περιλαμβάνει καλαμπόκι και άλλα δημητριακά.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *